top of page

אוַא: בית הקלייה הקבוע שלנו

אמל"ק: בית קלייה ובית קפה טוב בעיר התחתית. מעולה גם לעבוד עם לפטופ.


נכון שקפה בוחרים לפי הטעם, אבל גם לגיאוגרפיה יש תפקיד, ו-אוא הוא בית הקלייה הקרוב אלינו ביותר מבין בתי הקלייה השווים של חיפה, מה שהופך אותו לקפה הבית שלנו.



נכון, כשאנחנו מגיעים לתלפיות אנחנו מצטיידים בקפה של טלק, כשאנחנו מגיעים לוואדי ניסנאס אנחנו מגוונים עם קפה של מוסטפא, לפעמם גם בנעימה, אבל רוב הזמן הכי קל לנו לקפוץ ל-אוא ולצאת עם קילו פולים ריחניים, ארוזים בשני חצאי קילו וסגורים בוואקום.


אנחנו קונים את אלה שנקראים טזורו זהב.



אנחנו ממש לא היחידים שאוהבים את אוא. מדובר בבית קלייה ותיק מאוד, שהקפה שלו נמכר כבר 80 שנה(!) בבתי קפה רבים ברחבי הארץ. החנות שברחוב העצמאות, זו שאנחנו קונים בה, כבר הופרדה מבית הקלייה עצמו ושייכת לבעלים אחרים, אבל שמרה על השם וממשיכה למכור קפה של אוא.



כשרק עברתי לחיפה, עוד לפני שהיה לי חדר עבודה מסודר בבית שלנו, אוא היה המקום העיקרי שבו יצאתי לעבוד עם לפטופ ובו קבעתי פגישות עבודה. זה מקום אידיאלי לעבודה בחוץ: הוא שקט במשך רוב שעות היום, מכינים כאן כריכים ומאפים שאפשר לנשנש במרוצת השעות, החלונות הגדולים מעולים לבהייה בעוברים ושבים, ויש בו ריח טוב של קפה ואווירה מוארת ונעימה.



חוץ מקפה הביתה, אנחנו עוברים כאן לעיתים קרובות לקפה קצר (עם עוגה, נו מה) כשאנחנו בסידורים בעיר. יש לא מעט מקומות בעיר התחתית שאנחנו נכנסים אליהם בהרגשה שחזרנו הביתה, ו-אוא הוא בלי ספק אחד מהם.



איפה: העצמאות 53, העיר התחתית

bottom of page