top of page

ברדא: לפתוח את היום בטוב

אמל"ק: בית קפה ומאפייה בעיר התחתית, עם כריכי פרעצל עשירים ועם מאפים מתוקים שווים במיוחד (ושווים את התור).


ברדא (Breada) נמצאת במועדפים שלנו לקפה ומאפה של בוקר, ואם קמנו מפונקים אז גם עם קרואסון נוטף גבינה מתוקה.



יש תקופות שבהן כל שישי בבוקר אנחנו קודם כל נוסעים לברדא, עוברים עם האוטו ומציצים לבדוק מה מצב התור. אם הוא מגיע עד למספרה שממול - אנחנו מוותרים וממשיכים לסביח התחתית.


אבל אם התור בינוני עד קצר - זכינו בבוקר טוב בברדא.


לגבי התור, הינה ההצעה שלנו: פשוט תגיעו מוכנים. עמדו בנחת, המציאו סיפורים על אלה שמסביבכם, לִמדו את האופנה האחרונה של ההיפסטרים בחיפה ותיהנו מבליל השפות. היום ראינו שם איש מזוקן בחולצת משי אמיתי עם הדפס פרחים בוורוד ובצהוב ותהינו איזה חיים יש לברנש שבוחר חולצה כזאת כשהוא הולך לשתות קפה בחיפה ב-32 מעלות בצל (ולא לוקח נגיד את הגופייה העליונה בערימה כמו אחדים מאיתנו).



בכל מקרה, 15 דקות גג ותזכו לעמוד מול ויטרינה עם דברים שישכיחו מכם את הכל.


כריכי הפרעצל, לפחות בשבילנו, הם הסיבה המרכזית לחכות בתור, בגלל הבצק עם המתיקות והמליחות המאוזנות, המרקם הרך והעשיר והמילויים הטעימים. הם גם בדיוק בגודל המתאים, לא גדולים מדי ולא קטנים מדי. אז אנחנו מגיעים קודם כל בשבילם ובשביל הקפה.




גם לצוות יש חלק גדול באנרגיות הטובות של המקום שמחזירות אותנו לכאן: הוא תמיד שמח, בתנועה, מאיר פנים ומזיז עניינים.



ויכול להיות שאלמנט ההפתעה משחק כאן תפקיד: יש מאפים וכריכים קבועים, שתמיד תמצאו כאן, אבל לצידם מתחלפים כל הזמן השילובים. פתאום אפשר למצוא פה קרואסון לימון, או מאפה פירמידה ממולא גנאש שוקולד. לפעמים המאפים שאנחנו רגילים לראות בצד של המתוקים - חוצים את הקווים למלוחים ומתמלאים באספרגוס וגבינה. אז חלק חשוב בחוויה הוא לגשת לוויטרינה, לבדוק מה חוגג בה היום ואז לחזור לתור מרוגשים ומוכנים להזמנה.



מה בהזמנה? אנחנו לוקחים קבוע כריך פרעצל של סלט ביצים וכריך פרעצל של טונה. לפעמים גם עוד אחד של כרובית וטחינה ועוד אחד של אבוקדו, תלוי כמה אנחנו שמנמנים היום.


כמעט תמיד נקנח בסירת בצק מתפצח ממולאת גבינה מתוקה ועטורת פירות ונזמין שני הפוך קטן שילווה את הכל. לפעמים ניקח גם קרואסון שוקולד-פיסטוק או קרואסון שקדים או מאפה ממולא מסקרפונה או פרוסת עוגה, לפעמים גם חלה או עוגה לשבת.



בייבי ברדא

בנובמבר 2021 נפתח סניף נוסף של ברדא ליד הבולגרי המעולה. גם הסניף החדש - שנקרא ברדא מרין (Marin) - מגיש את המאפים השווים.



תיהנו ותמסרו ד"ש לאיש בחולצת המשי!


* בימי שלישי-רביעי-חמישי יש לברדא האימא ולברדא מרין ליין ערב שעוד לא יצא לנו לנסות - ברדא Night. אם אתם בעניין, התעדכנו בפייסבוק שלהם והזמינו מקומות מספיק זמן מראש.


איפה: הנמל 8 + חטיב 10, העיר התחתית

bottom of page