top of page

מינה טומיי: סושי יכול להיות אוכל מנחם

אמל"ק: סושי ואסיאתית כיפית, מגוונת וטעימה במרכז קסטרא שבכניסה לעיר. מתאימה לערב מפנק בזוג וליציאת ימי הולדת משפחתית. מצוינת במשלוחים.


כשאנחנו אומרים שאנחנו ממש אוהבים את מינה טומיי, מתקבלות שתי תגובות מאוד מובחנות זו מזו.

האחת היא: גם אנחנו, אנחנו שם המון!

והאחרת היא: מינה טומיי? מוזר. באמת?


כן, באמת.

למשך תקופות ארוכות, לפני שצצו כל כך הרבה מסעדות בעיר, היא הייתה אפילו מסעדת הבית שלנו. היום אנחנו יוצאים אליה בספונטניות כשבא לנו ארוחה במסעדה של ממש, אבל בנחת, בלי מחויבות, בלי פלצנות, עם קוקטייל ובירה ותפריט מגוון וטעים.



המטבח של מינה טומיי הוא בהשראת המטבחים של מזרח אסיה אבל מותאם בכישרון רב לטעם המקומי. לעומתה, יש בחיפה מסעדות שמזיעות כדי לבדל את עצמן מהסושי הארצישראלי המצוי. במסעדות האלה, יוּ נוֹאוּ הוּ יוּ אַר, לא יגישו לכם ספייסי מיונז גם אם תתחננו, ובסושי מתכוונים בעצם למנה מינימליסטית של דג נא עשוי וחתוך בקפידה. שזה מצוין ואחלה לז'אנר וכל הכבוד על היזמות. מפרגנים.


מינה טומיי היא בדיוק ההפך. הסושי משלב טעמים שבלוטות הרוק שלי מוחאות כפיים רק מלחשוב עליהם, המנות העיקריות נדיבות ועשירות ברכיבים, והכל טעים טעים טעים. אה, ומגישים שם קערית קטנה וחמודה של ספייסי מיונז בצד הסושי, הפקרות.


אנחנו אוהבים לשבת על הבר, קרוב להתרחשות ובמיקום אסטרטגי לפינוקים. הצוות בבר ובמסעדה גדול, חרוץ ואנרגטי, רואה כל פיפס, מכיר היטב את התפריט ושירותי מאוד.



מייד בתחילת הארוחה מזכירים לנו שאין סדר בארוחה, מה שמוכן יוצא. אנחנו אוהבים את זה ככה, אבל אם אתם מעדיפים שיהיה סדר (למשל סושי וגיוזה לראשונות ורק אחר כך את העיקריות), פשוט תבקשו להפריד: תזמינו רק את הראשונות, וקצת לפני שסיימתם תזמינו את העיקריות. הכל יוצא מהר מאוד, אל דאגה.


בסושי יש לנו כמה רולים אהובים שאנחנו מגוונים ביניהם. הראשון והטעים מכולם, שאנחנו מזמינים תמיד תמיד (גם במשלוח), הוא סאקה ווסאבי: מלפפון, אבוקדו, טאמגו, בציפוי סלמון צרוב, מעוטר באיולי ווסאבי, שבבי טמפורה ובטטה סגולה.


לידו קבוע הרול של השרימפס והקלמרי: שרימפס בטמפורה, אבוקדו וטוביקו שחור מעוטר בקלמרי מטוגן ברוטב פונזו דאשי ועירית קצוצה. אין תמונה, אבל לאוהבי פירות ים זה מעולה.


למי שאוהבים סושי חם, חובה לנסות את נגויה רול: רול בטמפורה סלק ופנקו, אושינקו, סלמון, אבוקדו, עירית ואיולי יוזו.


עוד שניים אהובים עלינו הם האוסקה רול, המעוטר בפרוסות ליים, והספייסי סאקה עם הכוסברה, שבשניהם הטוויסט משמח ומרענן.


עוד בראשונות: לאחרונה נוספו לתפריט כמה וכמה סוגי כיסונים. אהבנו מאוד את השיטאקי דמפלינג (במילוי שיטאקי ושמפיניון ברוטב בצל, כמהין וצ'או צ'או) ואת הצ'יקן ארגאוי (כיסוני בצק אורז שקופים ומאודים במילוי עוף וברוטב בצל וצ'או צ'או). בחורף אנחנו מתחממים עם מרק טום יאם פירות ים (חריף ולימוני).


לגבי העיקריות כדאי לזכור שהתפריט של מינה טומיי מאוד מאוד רחב, אז כל מה שנגיד כאן הוא טעמנו האישי, וכדאי מאוד לחקור את התפריט ולהתנסות בו כדי לגלות מה מתאים לכם.


בשבילנו מנה עיקרית מושלמת היא קארי גואה: תבשיל קארי צהוב עם עוף (אפשר טופו), חלב קוקוס, עדשים, קשיו, בצל, אפונה, נענע, כוסברה ואורז לבן. זו מנה מצוינת גם להזמין במשלוח אגב, כי היא נשמרת מצוין במקרר אם לא סיימתם (המנות גדולות, ואם אכלתם גם סושי לפני כן או במקביל, יש סבירות גבוהה שלא תסיימו את העיקריות).


עוד אהובות עלינו מאוד: אינצ'ון פינאט נודלס ודה נאנג.


זו דה נאנג: שרימפס וקלמרי, בצל, תרד ובוק צ'וי, ברוטב צדפות וסויה, בצד אורז עם שום קריספי. כיף מאוד שיש בה שפע שרימפס וקלאמרי, כך שלא צריך לדוג ולחפש אותם.



לגבי משלוחים

מאז תחילת הקורונה אנחנו מזמינים משלוחים ממינה טומיי יותר מאשר יושבים בה.

הסושי, הגיוזות והעיקריות שורדים מצוין משלוח. זה לא בדיוק כמו לאכול אותם במקום, אבל עדיין מצוין.



כל רול מגיע בקופסה נפרדת שנפתחת כמו מגירה, ובגלל שהקופסאות צרות, הרולים שומרים על צורתם ולא מתפרקים.



מדד המצפּוּן: לדעתנו מתאים גם לטבעונים ולצמחונים, בגלל המבחר הרחב.

איפה: פלימן 8, מרכז קסטרא

bottom of page