top of page

ברדיצ'ב: חומוס ותבשילים ביתיים

אמל"ק: מתאים לארוחת צוהריים ביתית, טעימה מאוד, משביעה ומנחמת. יש סניפים בעיר התחתית, בתלפיות, במרכז הכרמל ועוד.


ברדיצ'ב הוא כנראה החומוס שאנחנו אוכלים הכי הרבה בחיפה, בעיקר מאז שנפתח הסניף של שיבת ציון, ואין פספוסים, הוא תמיד מעולה. ברוב המקרים אנחנו מזמינים אותו במשלוח הביתה, כשאנחנו מוצאים את עצמנו מורעבים ובלי כלום בבית. ברדיצ'ב מגיעים אלינו תוך 40 דקות, ואנחנו משביעים את רעבוננו באוכל חם וטרי.


אבל לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מורעבים כשאנחנו מחוץ לבית (כן, קורה לא מעט שאנחנו מוצאים את עצמנו מורעבים), ואז אנחנו קופצים בעצמנו לברדיצ'ב, כי אם ההר לא בא אל מוחמד וכו'.


הסניף יפה ונעים, הצוות חמוד למדי, וכבר יש לנו שולחן קבוע בכניסה, ליד הלימונדה, במיקום שמאפשר לתצפת על הכל.



על הקיר שממול לשולחן שלנו תלוי לוח גדול שכל התפריט כתוב עליו בגיר, וגם קצת מאויר. זה מחמם לב תפריט כתוב ביד, לא?


בברדיצ'ב הכל מוכן על המקום, טרי-טרי. החומוס מוכן כל יום מחדש ונטחן לפי הזמנה, הלימונדה 100% מלימונים, התבשילים הביתיים מירקות טריים ובלי אבקות, הצ'יפס אפוי בתנור עם שמן זית, ובכלל, יש כאן הרגשה של בית שמקפיד לאכול בריא, אבל לא מוותר בשום אופן על הטעמים ועל ההנאה מהאוכל.


במקום יש חלל ישיבה אחד בכניסה, שם אנחנו יושבים, ועוד חלל פנימי שיורדים אליו בכמה מדרגות, והוא קריר ויפה.


ואני בכוונה קוראת למקום ברדיצ'ב ולא חומוס-ברדיצ'ב, למרות שככה הם נקראים, כי זה ממש לא רק חומוס. המנה הקבועה שלי (אבל ממש קבועה, אני לא מחליפה אותה בשום גרסה אחרת של חומוס) היא בכלל סביח גורמה, שזה כל הרכיבים של סביח, רק במפורק ועם חומוס חם מסביב: חציל אפוי, ביצה, טחינה, קוביות תפוחי אדמה אפויות, גרגירי חומוס ולימון כבוש טעים-טעים.


הדביבון אוכל חומוס עם בשר או חומוס-משאוושה חצי-חצי, כמו זה:


החומוס של ברדיצ'ב הוא מהז'אנר הרך, המשחתי, החם. הוא טעים מאוד מאוד, מהאהובים עלינו ביותר (יחד עם חומוס אלשאם של סטפן, למרות שהם כל כך שונים, ואבו מרון).


כמו שאפשר לראות בתפריט למעלה, יש כאן גם תבשילים ביתיים. אנחנו מאוד אוהבים את קציצות הדגים ואת הפלפלים הממולאים. לא תמיד יש הכל, אבל כן תמיד טעים, אז בנוסף לחומוס אנחנו מזמינים הביתה תבשיל מהקבועים או מהספיישלים ושומרים למחר.


יתרון גדול של ברדיצ'ב הוא הפיתות השמנמנות והרכות:


וגם הלימונדה הטבעית, בירה שפירא IPA והחריף הירוק (לא השיפקה, גם, אבל בעיקר החריף שמכינים כאן במקום, זה שבצנצנת מימין):


אחת הסיבות הטובות ביותר להגיע פיזית לברדיצ'ב ולא רק להזמין הביתה היא המלבי הטבעוני. המרקם חלבי וכיפי למרות שאין בו חלב, והטעם קוקוסי עדין ו-ונילי. הפיסטוקים מעל קלויים קריספי, והסירופ מסביב מתאים בול. מומלץ בחום רב גם ללא-טבעונים (כמונו) שסקרנים לטעום עוד גרסה מעולה של מלבי.


מדד המצפּוּן: לדעתנו מתאים גם לטבעונים ולצמחונים.

איפה: שיבת ציון 34, עיר תחתית

יש גם בכרמל, בנווה שאנן, בקניון חיפה, ובקרוב גם בשוק תלפיות.

בחלק מהסניפים (לא שיבת ציון) יש חמין בחמישי-שישי ואוכל ביתי לקחת הביתה לשבּת.

bottom of page