top of page

עראבסקה: צוהריים מושלמת בפאתי השוק

אמל"ק: מסעדה ערבית קלילה, כיפית ושווה במיוחד בתלפיות. מתאימה לארוחת צוהריים קז'ואל וטעימה בטירוף. בטופ שלנו.


עד שהגענו לעראבסקה לא הייתי סגורה על מה זה שושברק. אכלנו המון שושברק בחיינו (אחרי הכל אנחנו גרים בחיפה), אבל שום דבר לא נצרב לי בזיכרון.


עד השושברק של עראבסקה, שממש עוד מעט נחזור אליו.


אבל נתחיל בזה שמדובר במסעדה שמחה. היא נמצאת גיאוגרפית מחוץ לסצנת האוכל הפאנסי של שוק תלפיות, קצת בצד, והיא אכן שונה. היא פרושה על המדרכה ומקושטת בבלגן מצחיק, מעניין וצבעוני מאוד.



האוכל של עראבסקה מעולה, אבל היא לא לוקחת את עצמה יותר מדי ברצינות. אפשר לשחרר עניבות, לאכול בנחת ולצחוק עם כל מי שפוגשות העיניים (בעיקר אחרי כוסית של ערק).



את האוכל מבשלת אמאל עבד, ואפשר לפגוש אותה כשהיא יושבת לנוח רגע ליד אחד השולחנות או מסדרת קצת מסביב. בכל פעם שאנחנו רואים אותה, נשפכת מאיתנו תודה אינסופית על שהיא מכינה לנו את האוכל הנהדר והנדיר שלה, והיא מודה לנו בחזרה בצניעות ובשמחה רבה.


השושברק של עראבסקה הוא חד-משמעית השושברק הכי טעים שאכלנו אי פעם, אבל יותר מזה - זו פשוט מנה מדהימה, גם בלי שום קשר לקטגוריה שהיא משתייכת אליה. אחת המנות הכי טובות בעיר לדעתנו.


שושברק הם כיסוני בשר מבושלים ברוטב יוגורט, שהוא יותר מרק בעצם. כאן הוא גם עם שום ונענע. אין לתאר כמה שזה טוב. הכיסונים בגודל מדויק, הבצק שלהם רך וחלק, הבשר שבתוכם עדין, והיוגורט חם וטעים. פשוט לא לוותר על המנה הזאת.


עוד מנה שלא כדאי לוותר עליה היא גלילות החצילים הממולאות בשר ברוטב עגבניות צלויות. הבשר רך וספוג בטעמים של עגבניות וחציל. הטעם עז ולא מתנצל. ללקק את האצבעות, פשוטו כמשמעו.


אם הזמנתם עם הגלילות גם מנספנה - אורז מתובל עם בשר טחון, שקדים, צנוברים וקשיו - השילוב שלהם מעולה. על חצי מהכף אוספים מנספנה עם יוגורט, על החצי השני בשר וחציל אדומים, וחוזר חלילה עד שלא נשאר פירור.


כך נראית מנספנה לפני היוגורט:


וככה היא נראית עם רוטב יוגורט, דומה לזה של השושברק:


וככה נראית מנספנה עם יוגורט בשילוב גלילות החצילים:


כשבא לנו לגוון, אנחנו מחליפים את המנספנה במקלובה פריקי מעושנת, שזה תבשיל חיטה ירוקה עם ירקות. אפשר גם עם בשר, לא חובה.



מנת הפתיחה היחידה שניסינו עד כה בערבסקה (כי אנחנו ישר קופצים לשושברק) היא עג'ינת אל סת, שהם משולשי בצק שמתובלים בזעתר, ממולאים בתרד ומוגשים עם טחינה וחריף.


עם שני המטבלים - זה ביס מעולה לפתוח איתו את הארוחה או לעשות הפוגה בין התבשילים.


מנות פתיחה אחרות (לא ניסינו, אבל אפשר להניח שהן טעימות כמו כל דבר אחר כאן) הן לאבנה עיזים עם נענע, שום וכוסברה; באבא גנוש; קובה (יש גם בלי בשר); כרובית בטחינה; חומוס (יש גרסה עם מיקס ירקות); סלט תבולה וסלט שוק.


ולקינוח - מלבי חלבי טעים טעים עם חמוציות ושקדים.


לעראבסקה אנחנו מגיעים כשבא לנו אוכל מנחם ועוטף, שהוא מוכּר ומיוחד בעת ובעונה אחת, או כשאנחנו נסחפים לזרם הפעלתני של תלפיות ורוצים לעצור לארוחה קז'ואל שמחה ומשביעה. כמו בבית.


מדד המצפּוּן: לדעתנו מתאים לטבעונים ולצמחונים. כמעט לכל המנות יש גרסה טבעונית.

איפה: לונץ 7, תלפיות

bottom of page