top of page

טנטי באצ'י, טבעון

טנטי באצ'י היא כמעט תמיד השם הראשון שעולה כששואלים על מסעדה בטבעון.

זה קורה כי היא אחת הוותיקות ואחת היחידות בטבעון, אבל גם בגלל שפשוט טעים שם.



הפעם הגעתי לטבעון בשביל הופעה של שי צברי, שאליה הלכתי עם חברה. ישבנו בחוץ, בשולחן זוגי נעים (כדאי להזמין מראש, יש גם ישיבה בפנים ועל הבר). בשולחנות שלידינו ישבו משפחות קריית-טבעוניות מנומסות. מלצרית מתוקה ניגשה אלינו מהר מאוד לספר על הספיישל, ותוך כמה דקות כבר השלמנו את ההזמנה.


אחד הדברים הכי כיפיים בחברה שלי – חוץ מהיותה דביבונית ידועה – זה שהיא מקבלת החלטות מהר ובנחרצות, כמוני. כשמקבלות לידיים תפריט חדש, זו בדיוק התכונה הדרושה כדי לצלוח אותו בשלום ולהספיק להגיע להופעה בזמן. הרי הכל נשמע מעולה, אז בוחרות מייד את המנות שהכי מגניבות אותנו ויוצאות לדרך. חולקות הכל כמובן. כאלה אנחנו, ממקסמות. ועד שיגיע האוכל, אני שתיתי גוורץ, היא הזמינה קוקטייל אניס אביבי.


המנה הראשונה שהפציעה הייתה סלט אנדיב.


הוא היה מעולה ממש. בואו נודה על האמת: מה שהכי כיף בסלט ירוק - הוא כל מה שלא ירוק, ומזה טנטי באצ'י הרעיפו בנדיבות רבה, כך שלא צריך לדוג את האוצרות בקושי מתחתית הערמה של העלים הירוקים. בכל מזלג שאת לוקחת יש שפע של דברים טובים שמתפצחים לך בפה: קלאסטרים של שקדים פרוסים ומקורמלים, פיסות גבינה כחולה, צימוקים, פירות וקרוטונים. כל ביס עשיר בטעמים ובמרקמים מתפצלחים.


הידעתם שאנדיב גדל בחושך?


כל הסלטים בטנטי באצ'י נהדרים. בהזדמנות אחרת, עם חברה דביבונית אחרת, אכלתי גם את סלט הפנצנלה, שחוץ מעלים וירוקים יש בו גם קרעי פוקאצ'ה נהדרים, עגבניות צלויות ומוצרלה טרייה. במקרה באותו היום היה גם ספיישל - שבאמת היה מיוחד מאוד - של סלט קולורבי חתוך דק עם פטה מגוררת קטן קטן ושקדים קלויים.



ובעודנו נהנות מהממתק המתחזה לסלט אנדיב, הגיע הגוואנצ'טי: טורטליני במילוי סלק ומסקרפונה וברוטב שמנת וגבינה כחולה. הטורטליני, כמו כל הפסטות בטנטי באצ'י, הוא תוצרת המקום בעבודת יד, והוא רך ונימוח ממש כמו שהוא נראה.



הטורטליני היה פשוט, טעים והיה כיף לאכול אותו. שזה מהמם, כן? אין טענות.


אותו דבר בדיוק היה נכון לגבי הריזוטו ארטישוק ולימון כבוש, עם בצל סגול, שום, חמאה, טימין, צנוברים ופרמזן. לאוהבי לימון כבוש, כמוני, המנה הזאת היא בול. מעליה פוזרו שפע של צנוברים קלויים שהוסיפו המון, ושוב חשבנו כמה כיף לשבת במקום נדיב כל כך בחומרי גלם. זה גורם לך להרגיש רצויה.



עד הקינוח כבר היינו שבעות לגמרי, אז הסכמנו בצער לקחת רק קינוח אחד לשתינו. לפנינו הונח אחר כבוד קנולי פיסטוק: בצק מרסלה במילוי מסקרפונה פיסטוק ושבבי פיסטוקים קלויים. אף שבב לא שרד. היה מעולה. מסקרפונה זה החיים.



שעה אחר כך כבר שרנו בקולי קולות עם שי צברי. איזו מוזיקה, איזה קול, איזה איש.




מדד המצפּוּן: לדעתנו מתאימה לצמחונים. צריך לבדוק אפשרות לטבעוּן, ברוב המנות יש גבינה.

איפה: השקדים 35, קריית טבעון

כדאי להזמין מקום, אפשר רק בטלפון: 04-9536779

bottom of page