top of page

לקר, כברי

אמל"ק: קפה-מסעדה הולנדי-ישראלי חמוד-מפתיע לבוקר-בראנץ'. תפריט מגוון, אוכל טרי וטעים במיוחד, מקום מושלם לעצירה בדרך לצפון.


היינו בדרך צפונה לאנשהו, ממש ליד נהריה, כשהדביבון אמר פתאום "תעשי Coffee near me, בחייאת". שזה בעברית: אני מת לקפה, תמצאי בגוגל מאפס את הקפה הכי קרוב שאפשר להניח עליו את היד.


"תפנה כאן מהר ימינה!" הייתה התשובה, וככה מצאנו את עצמנו בקפה Lekker שבקיבוץ כברי.



בהולנדית Lekker זה טעים, והבעלים, למיטב הבנתנו, הולנדים. אין כאן שום דבר מפונפן, וזה בדיוק מושלם. על השולחן פרושות מפות שעווה צבעוניות ושמחות, החצר נעימה וחמודה, האנשים מאירי פנים. הכל פשוט, חמוד, מקומי וטעים. איזה כיף פה.



התפריט היה מפתיע ומסקרן ממש כמו עצם קיומו של המקום המתוק הזה. היו בו דברים כמו: בוקר הולנדי עם לחמניית בריוש שמכינים כאן, ביצים עלומות, תרד קריספי, בייקון וסלט הבית, פוקצ'ה במילוי חציל עם טחינה גולמית, מאזטים כמו פלאפל שרימפס או ברוסקטה סלמון, וגם עראייס, סמבוסק חומוס ועוד דברים שלא ציפינו למצוא כאן.


הבעיה הייתה שבאופן לא-דביבוני-בעליל היינו שבעים, אז הזמנו רק קפה, סחלב חם, אלפחורס ומריטוצו, שזה מין לחמנייה איטלקית, וכאן היא ממולאת שוקולד במקום קצפת. הבטחנו לעצמנו לחזור בהזדמנות הראשונה, והיא אכן הגיעה כמה חודשים אחר כך. הינה כמה תמונות מהביקור הראשון ומייד ממשיכים.



הפעם השנייה שביקרנו הייתה בקיץ. ישנו ביורט מהממת בכליל, היה בערך 39 מעלות בחוץ, ורצינו ארוחת בוקר במקום קרוב, מוצל ונעים. הפעם הזמנו את צלחת הדגים הכבושים ואת ארוחת הבוקר האמריקאית, עם בייגל, מוצרלה, ביצי עין, בייקון וסלט מצוין. ליד כל זה: מיץ תפוח וסלק סחוט על המקום, קפה כמובן, וויסקי סאוור לדביבון, כי אין כמו וויסקי צונן להתחיל איתו יום קיץ לוהט.


זו צלחת הדגים הכבושים:


זו ארוחת הבוקר האמריקאית:


ואלה שלל המשקאות שלנו:


הכל היה טרי מאוד, טעים מאוד ומפתיע מאוד. אני לא יודעת למה, אבל ב-לקר אנחנו כל הזמן מופתעים שהדבר החמוד והכיפי הזה קיים כאן ככה באמצע קיבוץ כברי.


אה, ועוד המלצה:

אחרי הארוחה או הקפה, סעו או לכו ברגל לחנות Cup of tea שנמצאת בירכתי הקיבוץ. זו חנות מושלמת ביותר ששוכנת בתוך מבנה ירוק (גם המבנה הזה נורא חמוד, קיבוץ חמוד בסך הכל). קניתי מלא מלא דברים שאני לא צריכה. היה נהדר.



בדרך הלוך או חזור, תראו רקפות יפות (בעונה כמובן) ותשאלו גם איפה המסוק. ילדים יאהבו לטפס עליו ולשחק בו, ובדיוק לזה הוא נועד.



מדד המצפּוּן: לדעתנו מתאים גם לצמחונים ולטבעונים.

לפעמים יש הופעות חיות.

bottom of page