top of page

מזקקת גולני, קצרין

אמל"ק: סיור במזקקת ויסקי, שבסופו טעימות של מגוון סוגי ויסקי וגם ג'ין, רום, ערק ועוד.


הדביבון אוהב ויסקי, אוהב מאוד, ולאחרונה נפתחו בישראל כמה וכמה מזקקות. לכבוד יום ההולדת שלו, נסענו למזקקת גולני, המקום שבו ייצרו את הוויסקי הישראלי הראשון. פעם קראו לה מזקקת רמת הגולן.



במזקקת גולני מייצרים ויסקי מסוג Single grain ומסוג Single malt, וממש בתחילת הסיור במקום יסבירו לכם מה זה אומר. את הסיור שלנו העבירה אלונה, בת זוגו של מייסד המזקקה דוד ציבל, שגם כותב את המתכונים ומתווה את הטעמים של המשקאות.



דוד ואלונה הגיעו לכאן מקנדה ב-2014 ופתחו בקצרין את המזקקה הראשונה בארץ. מאוחר יותר הם נעשו שותפים גם במזקקת ירושלמי (שנמצאת במושב זנוֹח שליד בית שמש). במקום נמכרים משקאות של שתי המזקקות.




בסיור עוברת אלונה (המקסימה והמצחיקה) בסבלנות על כל המונחים הבסיסיים - כמו סינגל ובלנדד, 'חלקם של מלאכים' וחוזק חבית - וגם על תהליך ההפקה של הוויסקי משלב גרעיני השעורה ועד הביקבוק.



שני דברים מעניינים: הראשון, השעורה הגדלה בארץ לא מתאימה להכנת ויסקי, ולכן בדרך כלל מייבאים שעורה. אבל לאלונה ודוד חשוב שהייצור יהיה מקומי לכל אורכו, ולכן הם מתחילים לגדל שעורה בעצמם(!). בקרוב הם יתחילו בדיקות וניסויים בשעורה שגידלו, כדי לברר אם היא מתאימה ובאיזה אופן.


זו השעורה המקומית המדוברת:


הדבר השני הוא שהמזקקה נמצאת כרגע במבנה שכור, וממש בקרוב היא תעבור למקום חדש משלהם! איך מעבירים את כל הדוודים האלה?! שיהיה בהצלחה ובשעה טובה :)



אחרי הסיור במזקקה מגיע שלב הטעימות. בחנות הקטנה, שיש בה שורות ארוכות של בקבוקים עם עשרות משקאות מעניינים מהמזקקות של דוד ואלונה, מקבלים כוסות יפות ומתחילים לטעום: קודם כל, ויסקי, ועוד אחד, ועוד אחד, ואז גם רום ועוד ועוד. בחנות יש גם אבסינת, או-דה-וי, ערק וג'ין.



אנחנו יצאנו מהמזקקה עם ויסקי Vino שיוּשן בחביות קברנה, ערק מוזהב שיוּשן בחבית חרוכה, ג'ין אתרוגים ומשקה שוּמר ושיבא(!). יהיה מעניין כאן בזמן הקרוב.


איפה: קצרין (מזקקת גולני בווייז)

bottom of page